Jogurts bez piedevām

Bezpiedevu jogurts ir viens no veselīgākajiem piena produktiem. Šajos jogurtos ir cilvēkam vajadzīgās minerālvielas un vitamīni. Bezpiedevu jogurti ir labāka izvēle nekā jogurti, kuriem ir kaut kādas garšas vai piedevas. Tiklīdz jogurtam pievieno kaut ko klāt, automātiski tiek pielikts gan cukurs, gan citas ķimikālijas, kuras nav tik veselīgas kā baltajā jogurtā, kurā nekā lieki pievienota nav. Turklāt, bezpiedevu jogurtam var pievienot ko vien sirds kāro. Lieliska iespēja ir pievienot augļus – tas būs daudz veselīgāk nekā nopirkt jau gatavu jogurtu ar konkrēto augli. Bezpiedevu jogurtam arī tauku saturs ir zems, tāpēc to var iekļaut arī diētas ēdienkartē vai vienkārši kā ikdienas produktu. Parastie bezpiedevu jogurti var būt līdz 4%, taču grieķu jogurti, kuri ir daudz krēmīgāki, var būt pat līdz 10%. Arī grieķu jogurti ir veselīgāki, taču tie ir daudz treknāki, tāpēc ikdienas vajadzībām labāk ņemt parastos jogurtus ar pēc iespējas zemāku tauku saturu. Turklāt, bezpiedevu jogurti nav tikai kā deserta produkti. Tos var izmantot daudz dažādos veidos, piemēram, pievienot salātiem (krējuma vietā), pievienot zupām (gatavojot krēmzupas) vai pagstavot uzkodu mērci (arī krējuma vai majonēzes vietā). Krējuma aizstāšana ar bezpiedevu jogurtu pavisam noteikti būs daudz veselīgāka izvēle, it īpaši, ja ikdienā krējums tiek bieži lietots. Protams nav obligāti jāaizstāj krējums ar balto jogurtu pilnīgi visur, taču tāda iespēja pastāv. Ir arī jāskatās kā mainīsies ēdiena garša, jo jogurts tomēr garšo savādāk nekā skābais krējums. Iespējams, ka pie salātiem jogurts salātu garšu īpaši neizmainīs, taču pie pelmeņiem jogurtu gluži nevarēs izmantot. Būtu vēlams aizstāt krējumu visur, kur vien tas ir iespējams, jo tas būs labāk veselībai un līdz ar to – labsajūtai. Protams, jogurtu var pievienot arī dažādiem deserta ēdieniem, piemēram, dažādām kūkām. Ikdienā lietojot daudz trekno piena produktu var palielināties holesterīna līmenis, kā arī būs papildus slodze sirdij. Par veselību ir jārūpējas un jādomā ko ēst un ko nē. Bērnībā bija savādāk, taču pieauguša cilvēka vecumā ir daudz vairāk jādomā par pārtiku un savu veselību. Pārtika ir pats vienkāršākais veids kā uzlabot savu veselības stāvokli – tikai nedaudz jāpamaina ēdienkarte uz veselīgākiem produktiem. Nevajag atteikties no visa neveselīgā, tas nav nepieciešams. Ja ļoti gribas putukrējumu, kūku vai salātus ar treknu saldo krējumu – to var. Tikai nevajag pārspīlēt un neveselīgo pārtiku ēst katru dienu lielos daudzumos. Šad tad var atļauties kaut ko treknāku vai neveselīgāku, taču ikdienā jāmēģina izvēlēties vairāk veselīgi produkti. Daudzus produktus ir iespējams aizstāt ar līdzīgiem, taču daudz veselīgākiem produktiem. Protams, garša var nedaudz atšķirties, taču ne vienmēr tas ir tik būtiski. Bezpiedevu jogurts ir patiešām veselīgs produkts, kurš ir spējīgs aizstāt daudzus citus produktus, it īpaši daudz neveselīgākus piena produktus. Internetā iespējams atrast daudz dažādas receptes, kurās tiek izmantots tieši bezpiedevu jogurts – gan pamatēdienos, gan uzkodās, gan salātos. Noteikti vajadzētu izmēģināt kādu jaunu recepti un varbūt tieši salāti ar jogurtu būs garšīgāki nekā parasti gatavotie salāti ar 25% skābo krējumu. Vajag pamēģināt un atrast īstās receptes – tās, kas tieši jums būs piemērotas un iekļaut savā ēdienkartē gan jaunus ēdienus, gan daudz veselīgākus produktus to pagatavošanai. Turklāt, veselīgi produkti nebūt nenozīmē, ka tie būs dārgāki.