Kāpēc dzert pienu

Piens ir dabīgs produkts, ko cilvēki ir lietojuši jau gadsimtiem ilgi. Pienu iegūst no dažādiem zīdītājiem, piemēram, govīm, kazām. Šie piena veidi ir vispopulārākie, taču mēdz būt arī eksotiskāki pieni, piemēram, kamieļa piens. Bērnībā bieži vecāki teica, ka jādzer daudz piena. Arī pamatskolā bija tādas piena dienas, kad bērniem deva glāzi piena bez maksas. Noteikti visi zina, ka viena no svarīgākajām piena uzturvielām ir kalcijs. Tas ir nepieciešams kauliem, tāpēc bērnībā to tik bieži iesaka dzert – tādējādi būs stipri kauli. Ja kauli būs stipri, tad būs mazāks kaulu lūzumu risks. Būtībā piens jālieto regulāri ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. Ir tāds uzskats, ka kalcijs no piena nonāk organismā tikai jauniem organismiem – līdz aptuveni 20 gadu vecumam, taču tā tas gluži nav. Bez piena dzīvot nevar – tajā ir daudz visādu labumu, ne tikai kalcijs. Katra cilvēka pirmais ēdiens ir piens – mātes piens. Tā ir viela ar ko uzsākam savu dzīvi. Mūsdienās gan cilvēkiem aizvien biežāk parādās dažādas alerģijas un produktu nepanesības, un viena no tām ir piena produktu nepanesība. Ja šādi cilvēki iedzer pienu vai apēd kādu piena produktu, tad viņiem pastiprināti rodas gāzes, kā arī var sāpēt vēders. Tas, protams, nav nekas patīkams. Šiem cilvēkiem organisms pareizi nepārstrādā laktozi. Šādi cilvēki var iegādāties pienu bez laktozes. Jā, mūsdienās iespējams nopirkt visdažādākos produktus. Protams, jārēķinās ar to, ka šādi specializētie produkti būs dārgāki nekā parastie, tāpēc varbūt izdevīgāk būtu atrast produktus, kuri aizstātu piena produktus. Ļoti svarīgi, ka pienā ir D vitamīns, kurš Latvijas iedzīvotājiem ir vajadzīgs ļoti daudz. Ja dzīvo, piemēram, Spānijā vai Itālijā, tad bez piena D vitmīna var iztikt, jo tur saule spīd pietiekami bieži. Latvijā ir ļoti liels saules trūkums, tāpēc cilvēkiem jācenšas uzņemt vajadzīgie vitamīni ar pārtikas produktu palīdzību. Protams, var iegādāties arī vitamīnus, ko var nopirkt aptiekās, taču tas var izmaksāt dārgi, tuklāt visus vajadzīgos vitamīnus ir iespējams uzņemt arī ar pašiem pārtikas produktiem. Ēdienkartei ir jābūt sabalansētai, nav gluži tā, ka jāizdzer litrs piena katru dienu. Īstenībā, ar vienu glāzi ir pietiekami. Ja piens īsti negaršo, tad var dzert kafiju ar pienu. Nav obligāti jādzer tieši svaigs piens. Turklāt, piens ir nopērkams ar dažādu treknuma pakāpi – tiem, kuri rūpējas par figūru un seko līdzi visām kalorijām. Visgaršīgākais jau ir tas treknākais piens, taču var lietot arī mazāk treknu pienu. Ja tomēr piens nav tas mīļākais dzēriens, tad var lietot arī dažādus piena produktus. Tajos gan nebūs tik daudz kalcija, olbaltumvielas un vitamīnu kā pašā pienā, taču tas vismaz ir variants gadījumā, ja pats piens negaršo. Var vārīt arī piena zupas, vienīgi jāuzmanās no katra bērna bieda – piena plēves. Piena zupas ir veids kā bērniem “iebarot” pienu, ja viņi to nevēlas dzert. Maziem bērniem piens patiešām būtu jālieto diezgan daudz. Pastiprināti piens būtu jādzer arī grūtniecēm, sportistiem un vecākiem cilvēkiem. Ja piens garšo, tad tas noteikti nesagādās nekādas problēmas. Veikalos ir ļoti plašs piena produktu klāsts. Šobrīd moderni ir arī dažādi piena dzērieni, kuri pieejami ar dažādām garšām, piemēram, šokolādes. Tas var būt veids kā dažādot piena ikdienu.